KPN introduceert Zakelijke TV in KPN EEN MKB, waarmee MKB-bedrijven bij de receptie, in de kantine of in horecagelegenheden informatie en programma’s kunnen tonen.
Uit marktonderzoek in opdracht van KPN blijkt dat 48 procent van de MKB-bedrijven geen televisie heeft, maar hier wel in geïnteresseerd is. Ze willen de schermen bijvoorbeeld gebruiken om dagelijks via een eigen kanaal informatie te tonen aan medewerkers en bezoekers.
Met Zakelijke TV krijgen bedrijven de mogelijkheid om interactief tv te kijken, ze kunnen programma’s pauzeren, opnemen en terugspoelen. Ook kunnen gemiste uitzendingen teruggekeken worden.
KPN biedt tekenfilms om de kinderen in de wachtkamer van de huisarts bezig te houden, videoclips op de schermen in de sportschool en natuurfilms in de wachtruimte van de dierenarts.
Ook is het mogelijk om eigen video’s of informatiepagina’s te laten zien of een tekstbalk onder in beeld te laten lopen. Op deze manier worden bezoekers geïnformeerd over de openingstijden gedurende de zomervakantie of personeel over de nieuwste corona-maatregelen.
Voor elk beeldscherm is een abonnement (vanaf 13,50 euro per maand, exclusief eventuele kortingen) en een HD tv-ontvanger nodig. De ontvanger ter waarde van 70 euro wordt voorlopig gratis geleverd, samen met een afstandsbediening. Per beeldscherm is 8 Mbit/s bandbreedte nodig voor HD-kwaliteit.